lördag 28 mars 2009

Febertrött kille

Sitter i morgonrocken framför tvn med febertrött kille på soffan tätt intill. När jag hade avverkat min morgonprommis som var riktigt skön, gjorde jag mig klar och åkte in på loppisen i stan. Köpte hoppgunga och fin skoterhuva med ull plus tre små böcker för fem kronor styck som M kan äta på och slita i så mycket han vill. Nu är bilen fullpackad med allt som vi kan tänkas behöva i fjällen, och det vill inte säga lite. När man både ska åka slalom, skoter, ha pulka osv, så blir det en del grejor, men det är det värt minsann!

M har idag spytt och haft lite feber, så jag åkte hem från stan så att A kunde packa och göra klart inför morgondagens resa till Hemavan. Han har varit trött och sovit från och till hos oss under hela dagen. Hoppas att han kvicknar till rätt fort, så vi slipper spendera hela veckan i fjällen inomhus. Just nu känner jag att jag verkligen behöver denna vecka med A så att vi kan dela på ansvaret för lillen så att jag kan ladda upp batterierna som just nu går lite på tomgång...

Ikväll har vi varit på middag hos min kära vän M som fyllt år och där bjöds det på riktig lyxmiddag; grillad kyckling, älg och fläskkött, potatisgratäng, sallad (med bl.a. vindruvor och fetaost, mums), såser, grillad svamp och majs, det ni! Jag passade på att dricka ett glas vin och en cider, det var jag värd minsann! Tårta och fika efter det, så nog är man mätt alltid! Tur att det är rena hälsokuren som väntar i fjällen nu:)!
Bilden föreställer från vänster: jag:), mammas moster Signe och sen Maria som just fyllt år!

Sov så gott...!

5 kommentarer:

  1. Så skönt att fara till fjällen! Hoppas ni får det bra och att lilleman slipper vara sjuk! Det är tur att de är tuffa de små, och klarar mer än vi kröjmniga vuxna!

    Vilken härlig bild. Har ni färgat håret alla tre eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du gör det verkligen bra, jag hade nog aldrig klarat att vara människa på de få timmar du sover.. Beundransvärt faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Tjusig bild, inte tillgjord smajl alls. Hoppas Melle piggnar till snabbt så ni får en riktigt härlig vecka i fjällen. Det är du värd min älskade vän. Ville säger att jag ska skriva att han vill bowla hos dig??!! Nu var det sagt i alla fall. P & K

    SvaraRadera
  4. Smarran: ja, visst är den tjusig! Melle har just somnat, har kämpat för att hålla sig vaken...

    Visst ska han få bowla hos mig:). Vi borde däremot åka på Skeppet nån dag så han o Melle får röja runt!

    SvaraRadera
  5. Haha, någon beskrivning vilka söta flickor som satt på bilden var inte nödvändigt :) haha! hoppas ni har det bra i fjällen! puss o kram

    SvaraRadera