söndag 8 mars 2009

Melker 8 månader!

Idag är det åtta månader sen vår lille älskling kom till oss. Samtidigt som tiden går så fort, känns det som om han alltid funnits hos oss, märkligt det där!

Han har assisterat mig i köket idag när jag gjorde köttfärslimpa till middag. Slog lite med vispen och sög på en sockerärta.


Helgen har varit supermysig med mycket familjetid. Igår: morgonprommis till AJs frissa o förbi familjen Berg, två timmar på skotertävlingen på Vallsberget innan dop i Arvidsträsk kl 15. Hem för lite hockey och slutligen mys hos Anna som fyllde år. Vi spelade maxiyatzy som var hur kul som helst, det ska vi köpa oss!



Många söndagar sen Melker kom har vi spenderat hemma i soffan utan att göra speciellt mycket, men redan igår kväll kände jag att energin fanns där. Jag gillar verkligen att rensa, städa upp och organisera, men när det kommer till vårat garage och förråd så tar det liksom stopp. Vi har absolut inget system som underlättar för att det ska förbli fint när vi väl har städat, så det måste vi ta tag i här framöver. Idag blev det dock undanstädat och rensat, så det klarar sig nog till sommaren. Har hunnit med massor av nyttigheter idag och att jag avlutat kvällen med träning gör inte dagen sämre.

Jag är fadder till en finfin Ville, som tyvärr halkade så olyckligt när han var här idag så att det slutade med ett besök hos farbror doktorn. Två timmars väntan på en klick med lim blev resultatet...får väl se om blåögat kommer som ett brev på posten.

Nu väntar en film, visserligen en som jag redan sett, men det är lagom avlutning på kvällen. Sov gott!

1 kommentar:

  1. Vilket fint kök ni verkar ha, det lilla jag skymtar på bilderna ser otroligt snyggt ut! Kan du inte lägga ut lite bilder från ert hus?:) När jag friserar N så får min man stundtals sitta och hålla i huvudet, resten av tiden mutar vi honom med majskrokar - så många han vill ha! :0 Det blir värre med lillasyster tror jag...

    SvaraRadera