måndag 23 november 2009

Hälsan själv

Sitter här och är lite småhungrig, men det är nog mest för att jag inte får äta. Ska nämligen på Pitehälsan imorgon och kolla upp mitt kolesterolvärde. När jag var gravid i 29:e veckan så gjorde alla på jobbet en hälsokontroll och då visade det sig att mitt kolesterol var åt skogen. Det var dock inget fastevärde eftersom jag just hade tryckt i mig en banan, men det borde ju inte ha varit så fel som det var.

När man ska ha högst 5.0 hade jag 8.8... Hon som kollade visste inte om det hade något med graviditeten att göra, men tyckte jag skulle återkomma när barnet kommit ut. Nu har det ju som sagt gått 16 månader sedan dess så nu tog jag tag i saken. Imorgon 7.30 ska jag dit på återbesök, så håll tummarna för att jag normaliserat mig!

Simmet gick toppen, de har verkligen blivit riktigt duktiga nu de sista gångerna. Stolt mamma är jag. Lite stoltare än den som nyss satt i TV och pratade om sin son som var en mördare. Brrr, det önskar man ju ingen!

Träningsväskan är packad, tanken är att jag ska hinna ut och jogga 2o min på jobbet imorgon, så nu ska jag nog koja så man orkar upp...

Undra hur denne mans kolesterol är? En söt man som räknade sina stålers utanför en cigarrshop i Little Italy på Manhattan.

1 kommentar: