tisdag 17 november 2009

Smarrig fisksoppa

Potatis
Palsternacka
Paprika
Morötter
Purjolök
Vitlök (lät den steka med men plockade upp den innan jag hällde på vattnet)

Skär i lagom bitar, fräs i SMÖR! Innan grönsakerna får färg, häll på vatten, lite viltfond (ja det stämmer) och en fiskbuljongtärning. Låt koka ca 10 min (beroende på hur stora bitar du har).

Sedan lägger du ner fisken (jag hade färdiga bitar av lax, hajmal och sej från Findus) och låter allt koka ca 10 min till. Klicka ner ca 1 dl creme fraiche (jag hade den feta) och låt den smälta in. Salta och peppra.

Klicka gärna ner creme fraiche i skålen när du äter också. Serveras med ett gott bröd!

Nu sover sonen och jag har det mysigt framför TVn. Köpte en fin bricka på Kupan för 15 kr för någon vecka sen. Perfekt som ljusfat!

3 kommentarer:

  1. Det var snabbt minsann. Lät riktigt gott! Måste provas.

    SvaraRadera
  2. Grymt energisk!!! Blir trött när jag läser veckans inlägg. Imorgon tycker jag du ska vila :) kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Blir pigg under de perioder som jag rör mig regelbundet...Vila, japp, det är det som jag sysslar med idag! Kram

    SvaraRadera