fredag 6 november 2009

Sovrummet - Melkers hörna

Vårt sovrum ligger på övervåningen och är rätt så stort. Förutom sängen så rymmer vi fåtölj, stor soffa och Melkers sovhörna (ja, tanken är ju så i alla fall, ofta slutar det med att han sover större delen av natten hos oss i alla fall). Inne i rummet är det även en retro-toa med blommiga tapeter som suttit sen huset byggdes.

Vårt sovrum är just nu inrett med saker som jag hittat lite här och där i huset, tror inte jag köpt en enda grej hit än så länge, så det är lite "man tar vad man hittar"-känsla över rummet. Att golvet är fruktansvärt fult är något vi nog kommer att få leva med ett tag, det är inte prio ett just nu... Melkers sovhörna får ni titta in i här:

Tavlan som jag pysslade med för ett tag sen blev så här:



En 50-årspresent som min farfar fick för hemskt länge sen är en Morahäst som Melker gärna leker med.



Här kommer en liten titt på den vaxukspimpade hyllan som mamma fixat till mig! Måste bara hitta någon lampa eller nåt annat fint att ställa på den.

2 kommentarer: