måndag 16 november 2009

Produktivitet

Ligger på soffan med datorn i knät och njuter av en god kopp té. Har just sett Tinas cookalong via datorn eftersom sambon ikväll ser hockeyderby på TV vilket inte intresserar mig det minsta. Ser tillbaka på en produktiv dag, en sån dag som jag gillar. Det största projektet idag har varit att städa i köket. Haft ut allting ur skåparna, organiserat om en del och dammtorkat allt. Riktigt skönt och behövligt. Haft mamma här som hjälp eftersom sonen sällan är nöjd någon längre period om jag stökar på i köket. Hon är guld värd min lilla mamma!




Innan det obligatoriska babysimmet åkte vi förbi på Humlans té- och kryddbod i Öjebyn. Två tésorter och en påse med kanelstång blev det för mig. Köpte även ett par vinterhandskar av märket Rasavil på Sandlunds till sonen.

När vi väl kom hem från badet och hade ätit middag så var jag inspirerad att göra nåt mer. Planterade först om tre blommor och märkte Melkers kläder. Sen blev det en veckosallad som nu står färdig i kylen samt att jag bakade ett lite nyttigare bröd av bl.a. dinkelmjöl, havrekli, hasselnötter, mandel, aprikoser, linfrön och fil. Mums, ska nog göra mig en liten macka tror jag!

3 kommentarer:

  1. Jag köpte oxå ett par sånna handskar till Nova från Sandlunds igår. Dom verkade ju riktigt varma och sköna! Och vilken service killen som jobbar där gav! Sånt är kul. Jag glömde dock fråga om man måste spreja dem, vet du det?

    SvaraRadera
  2. Med risk för att verka dum. Men eftersom de inte är sådär gummerade så är de väl inte vattentäta? Och då bör man väl spraya dem med sånt där impregnering? Eller hur såg dina handskar ut? Jag kanske har köpt fel. Novas är enfärgade utan logga och hängde på ett runt ställ.

    SvaraRadera
  3. Då är det nog samma. Jag har även köpt ett par handskar på Intersport som är vattentäta men inte lika varma. Sen köpte jag ett par på Lindex för ett tag sedan. Men dom var riktigt dåliga. Fodret knövlade sig och tummen gick inte att få in. En handske har dock försvunnit, lika bra det! Dessa handskar, det är en djungel!

    SvaraRadera