måndag 9 november 2009

Hejs

Har just kommit in från en härlig prommis med sonen. Eftersom jag har lite känningar i ett knä, så blev det ingen superlång promenad, men det får räcka idag. Har annars farit runt som en virvelvind här på förmiddagen. Plockat, plockat, plockat, tvättat två maskiner, röjt undan allt skit i köket och så vidare. Det tar ju aldrig slut! Snart måste jag få sambon att sätta in skjutdörrarna i hallen, så att vi kan få lite ordning där med.

Så otroligt vackert det är ute idag när dimman ligger tjock på ängarna, solen skiner och träden är fulla i snö och frost. Borde haft kameran med mig ut med andra ord. Sonen sover än i vagnen så jag har slängt i mig lite mat (kan inte äta i normalt tempo längre, stress, stress) och nu ska badväskan packas innan vi ska in till stan och inhandla paket till Melkers tvååriga kusin som ska firas imorgon. Ett besök till Kupan tror jag också vi ska hinna med, är ute efter en lampa till tvättstugan.
Melkers söta kusin som fyllde 2 år igår. Hurra, hurra!

Just det. Ett av Melkers första ord var "hej". Detta slutade han dock med men nu har det kommit tillbaka, något förändrat. "Hejs" är det nya...samt "ojs" som också är poppis just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar