tisdag 17 november 2009

Typiskt!


Har just gjort riktig goda pepparkaksmuffins...men vad tror ni händer...?!
Eftersom de rekommenderade att man skulle göra den i matberedaren, så gjorde jag det och allt var frid och fröjd. Nu när jag tog ut dem för att ge Melker ett smakprov, så hittar jag en stor plastbit i muffinsen...Den kommer från grejen som rörde ihop smeten. Går till vasken och tittar på den, och det saknas mer än en bit. Helt oätliga alltså! (Nog för att jag dissikerade en som jag och Melker sedan provsmakade, men det är ju inget bjudfika direkt!) Typiskt mig, än en gång. Allt går bra en stund, men det är alltid något som går fel efter vägen.

När jag ändå tråkar ut er med en massa matsnack så kan jag ju fortsätta på samma linje. Jag har nämligen gjort mitt livs första fisksoppa och den blev riktig god och smakade inte alls så där fiskigt som det annars kan göra. Ser annars ett fiskhuvud sticka upp ur en gryta när jag tänker på fisksoppa, men nu är jag botad. Eftersom sambon förmodligen inte kommer att äta av den så har jag en himla massa matlådor till jobbet.






De här med lite ädelosttopping på hade ju inte varit så fel...


Melker fattar inte riktigt vad som gick fel!

På dagis går det bra för lillen. Fröken sa idag att han har sprungit runt och sagt hej och mamma till allt och alla. Tur att man är speciell:)!

4 kommentarer:

  1. Synd på så goda muffins. Du måste nog lägga ut receptet på fisksoppan, lät riktigt spännande. Du ska få tillbaka dina kort snart, började tänka ihop en historia idag att vi haft inbrott hemma och det enda det stulit var alla dina kort. Katastrof! Så snarast lämnas de tillbaka så jag kan slappna av. Puss

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag lägga ut receptet!

    Det var en riktigt hemsk historia, tur att du aldrig drog den för mig. Hade nog börjat gråta tror jag...Kram kram

    SvaraRadera
  3. hej bästa!!! fina kort på lillfisen! soppan blir jag gärna bjuden på någon dag, fick dock lite prestationsångest över ditt förra inlägg!!!!! puss då

    SvaraRadera
  4. sötaste sötaste SÖTASTE melker! osis med dina muffins! sitter o längtar till morgondagen nu då petra kommer! :) KRAM

    SvaraRadera