torsdag 9 december 2010

Dag 4 av 11

Gårdagens Julcafé gick rätt så bra, förutom några missöden här och där, men trots allt så är vi ju en amatörkör som inte övat så många gånger tillsammans. Mysigt var det i alla fall. Tack alla ni som kom, ett extra tack till Lucian!
Gårdagens lucia...fast i litet format. Här var hon några år yngre, men de blå ögonen lika klara som nu!

Halv åtta ville lillen stiga upp i morse, men jag lyckades få honom att somna om till klockan nio. Underbart. Han har sedan hjälpt mig i köket med att mäta, röra och räkna. Vi har gjort ännu en sats med Saffransbiscotti eftersom den första omgången snart är slut (hjälp så glupska vi är alla tre). De var inte klara när jag åkte till jobbet idag så ikväll får jag se om de blev som skorpor som de ska vara, eller mjukare som de blev sist, som de inte ska vara.


Har länge tänkt att börja laga mat med lergrytan eftersom jag vet att det är enkelt, gott och går att göra riktigt nyttigt. Idag gjorde jag därför slag i saken och slängde in morötter, röd lök, vitlök och en hel kyckling som jag rubbade med kryddor i lergrytan som sedan fick stå 1,5 timme i ugnen. Sambon kom hem precis till det var klart så då hann vi tom äta lunch ihop alla tre. Serverade ris till och kan tycka att det blev riktigt gott. Nästa gång måste jag däremot få in lite kryddor under skinnet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar