söndag 12 december 2010

Snart sovdags




En trevlig vecka som väntar. Jag och lillen ska pynta granen som vi idag fått hemkörd. Ska gå runt i Böle och sjunga julsånger för att få ännu mer julstämning. Vinlotteri Juledition hemma hos mig på onsdag. Nu börjar förkylning och halsont vara ett minne blott (för denna gång) så då ska jag sätta igång med lite träning igen så man inte sväller mer än nödvändigt under julen. Promenader tillsammans med min iPod blir det till en början.
Idag har jag, förutom jobb, hunnit med att sjunga jul- och luciasånger med kören i Svensbyn. Vi gjorde dock inget framträdande som man behöver, eller vill minnas. En överdos av böner och bibeltexter har jag också fått, så nu klarar jag mig till nästa jul. Efter jobbet såg även jag, sambon, sonen och en del av släkten när två körer hade Julcafé, varav mamma sjunger i en av dem. Länge sedan jag såg Visklubben senast vilket gjorde det extra roligt.
Bilderna här ovan är från ett pilträd utanför Hortlax simhall. Trädet står vid utblåset från simhallens luft, vilket gör att trädet är delvis snötäckt. Väldigt vackert.

2 kommentarer:

  1. Just det trädet ser jag från mitt klassrum också! Intressant att följa dess utveckling under vintern faktiskt :-).
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Vore kul om vi kunde gå på någon promenad tillsammans under julen :) Kram fina!

    SvaraRadera