söndag 26 december 2010

Den andra dagen

När jag visade Melkers foto från förskolan förra veckan så skrev jag ju att jag trodde att han var rätt lik mig på mina dagisfoton. Mina första foton från Myrans daghem (avd. Tummen) i Öjebyn är det vänstra där jag är fyra år och det högra är taget ett år senare. Nog finns det vissa likheter om än många ju säger att han är lik Anders också. Ska gräva i lådorna och fiska fram ett foto från hans första år.
Vi har för övrigt haft en bra dag här i familjen Persson/Johansson. Sovmorgon, barnvakt för lillen så att jag och sambon fick tillfälle att träna lite på Actic. Sedan ettårskalas för finaste lilla Klara där vi smaskade i oss en massa gott och mös på med alla i familjen. Jag och Maria hann till och med att spela vår mormors/farmors favoritspel - Couronne (Kårrång). Hur kul som helst. Sedan har vi spenderat resterande dag och kväll i soffan. Underbart!
En av lillans presenter var denna hängare där hennes tärnklänning från Bröllopet ska hänga. Melker har också fått sig en sån.

Två dagars jobb väntar, sen ledigt i n i o dagar...!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du skrev "kårrång". Jag och Jojje hade just den diskussionen idag, hur det uttalas. Han hävdar bestämt kårrånn. Måste kolla upp vem som har rätt. Känns bra att jag inte är ensam i alla fall =)

    SvaraRadera