fredag 17 december 2010

Dagen

Jag ska göra mig ett kakfat med tre våningar. Tallrikarna jag ska använda kommer från min mor. Visst är de underbara? (fotot hittade jag på nätet).

Har haft en fullspäckad men trevlig dag. Började dock med att jag, som så många andra insåg att det hade snöat lite väl mycket i natt. Jag tog mig alltså inte ut från gården eftersom snön tenderar att driva väldigt mycket på vår infart. Detta löste sig dock rätt snabbt eftersom jag fick åka med en arbetskompis in till stan där vi hade Planeringsdag med jobbet under förmiddagen. Det avslutades med årets Jullunch med resten av Kultur och Fritidsförvaltningen där jag gick loss på godisbordet...

Svärmor och svärfar skjutsade hem mig och väl hemma fick de en demonstration av Gymstick eftersom jag körde igenom passet som vi nu fått i DVD-format. Sedan åkte jag, sambo och son till Öjebyn där AJ tog ett pass i gymmet medan jag och Melker var med på avslutning på Gubb/grabbgympan. Jag och den andra ledaren fick 1,5 liter skumpa var, blir toppen på nyår! Det är ett helt underbart gäng där medelåldern på de 14 herrarna ligger på 77 år. Då kan jag tillägga att flera av dem är 66, 68, 69 år och några är 85 år. Helt otroligt!

Hela familjen hoppade i varmbadet innan vi köpte med oss mat och begav oss till vännerna på Djupviken för en riktig slapparkväll i soffan. Så skönt. Nu ligger jag och plöjer avsnitt efter avsnitt av Hollywoodfruar eftersom jag missat alla dem när vi haft kör. Nu ni go vänner, nu har jag ledigt i två dagar...Sov gott, så småningom!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för mat och sällskap, kan inte bli så mycket bättre än så på en fredagskväll:) / A

    SvaraRadera
  2. Sååå himla snygga tallrikar!! Vill gärna se bildbevis sen när du är klar :) KRAM

    SvaraRadera