onsdag 15 december 2010

Snön faller...

En hedrande andraplats i vinlotteriet (visst kan man känna sig hedrad trots att det är slumpen som bestämmer). Elva fina tjejer på besök och tiden går som bekant alldeles, alldeles för fort. Paketutdelning där jag i år fick ett superfint diadem som minsann ska nyttjas flitigt nu under de kommande helgerna. Tack Annelii!

Fick en förfrågan ikväll från min arbetskamrat om jag kunde tänka mig att byta arbetspass imorgon och jobba dag istället för kväll. Efter ett snabbt samtal till en av Melkers fröknar för att kolla om det gick bra, så var det bestämt. Riktigt skönt, speciellt eftersom det imorgon är elfte och (egentligen sista) arbetsdagen innan helg. Planeringsdag och gubbgympaavslutning hamnade på min lediga fredag, så det tar jag ut i julledighet istället.

Alla julklappar är inhandlade, har bara liite fix på några av dem, plus att jag kanske borde lägga lite mer energi på inslagningen än vad jag gjort hittills. Inte en enda har fått ett band, fint kort eller något annat dekorativt på sig. Jag påstår att jag tänker på miljön trots att den egentliga anledningen är lathet.

Istället för att avsluta med en bild så tänkte jag att ni nu i ca tio sekunder kan njuta av se snön som faller framför er på skärmen. Mysigt va? (eftersom jag inte är så haj på sånt och knappt kommer ihåg hur jag satte dit dem, kan det hända att ni får dras med snöflingorna till mitten på sommaren någon gång...). God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar