fredag 3 december 2010

I ugnen

Dagen blev riktigt bra och produktiv och den är ju inte slut än...

Efter en härlig förmiddagsprommis tillsammans med systra mi så inväntade jag sambon som var på jakt innan jag åkte till stan, alldeles själv (!) för en julklappsköpardag. Började med god lunch på Nodo med mina kusiner, systrarna Öqvist. Alltid lika kul att se dessa underbara tjejer. Fortsatte sedan med att avverka affär efter affär och kunde stryka allt jag hade på min lista. Nu tror jag att julklappsfixet är i stort sett klart, väntar bara på sånt som jag klickat hem.

Inslagning av klapparna blir dock en annan dag, man kan ju inte göra bort allt på en dag:). Måste dock tyvärr tillbaka på en klädaffär i stan eftersom de glömde ta bort larmet på ett plagg jag köpt, men det gav då inget utslag när jag gick ut ur deras affär. Skumt.

Vi gjorde god middag och efter det fick jag ett litet bakryck (alltså ett ryck när man vill baka) och Melker var inte sen att haka på. Vi gjorde därför wienernougat och nu har vi Saffransbiscotti i ugnen på torkning, inspirerad av Sofie.

Brasan sprakar, biscottin i ugnen, första ljuset i adventsstaken är äntligen tänt, Melker är uppe och fredagsmyser med oss och vi ser Idol. Härligt var ordet!
Bild lånad av Kungsörnen.se.

1 kommentar:

  1. Det var som alltid kul att träffa dig också! Så bra att du hann bocka av allt på listan :) julfikat såg riktigt smaskigt ut :) puss o kram!

    SvaraRadera